Sitges acull un turisme internacional, fidel i de llarga estada

El 65% dels turistes que visiten Sitges repeteixen  i acostumen a allotjar-se de 6 a 10 nits. Pel que fa a la procedència, 7 de cada 10 són estrangers. Sitges és una destinació ben valorada pel turisme, amb un 8’5 sobre 10.


Més de la meitat de persones que visiten Sitges (el 65%) repeteixen la seva experiència en més d’una ocasió. De fet, el 21% de turistes tornen a Sitges entre 3 i 5 vegades, i el 29 % dels turistes s’acostuma a quedar una mitjana de 5 nits. Aquest és el resultat de l’estudi del perfil del turista que ha elaborat la Diputació de Barcelona entre els mesos de març i desembre. Per a la regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, Aurora Carbonell, “el resultat de l’estudi és molt positiu perquè vol dir que consolidem el nostre client”.

 

Pel que fa a l’edat, el segment del perfil del turista de Sitges més important és el que compren la franja dels 45 als 54 anys. El 61’3% ve acompanyat per la parella i el 17% per amics.

 

En relació a la procedència, l’estudi assenyala que 7 de cada 10 turistes són estrangers, principalment de Gran Bretanya, França i Estats Units, mentre que el turisme nacional representa el 26’6%. Els motius que porten els turistes a visitar Sitges de març a desembre són les vacances en un 84’2% i per visita a familiars i amics en un 6,8 %.

 

L’estudi també conclou que el 60% va a restaurants, el 60% passeja i el 55% escull Sitges per descansar, i el 94’6% no surt de Sitges durant tota la seva estada.

 

Cada turista genera una despesa de 511 euros durant la seva estada. D’aquí, l’estudi assenyala que uns 326 euros es destinen a menjar i beguda, 116 € a compres i 60 € a entreteniment. D’aquesta manera, la despesa total a Sitges ha augmentat respecte al 2014 que era de 373,7 euros.

 

Sitges és una destinació ben valorada pel turisme, amb un 8’5 sobre 10, segons l’estudi. Els aspectes que més es destaquen són el caràcter i l’amabilitat de la gent, les platges i la informació turística, seguit de la restauració i la seguretat ciutadana.

 

La regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, Aurora Carbonell, explica que “cal continuar treballant per crear una relació directe entre la satisfacció de l’experiència del visitant i la seva intenció de tornar, repetir la seva estada a Sitges i recomanar la destinació. El tractament de les dades ens ajudarà a obtenir un anàlisi de variacions del comportament del turista i ens permetrà enfocar accions promocionals més objectives”.

 

Per a l’estudi del perfil del turista 2016, des de la regidoria de Turisme i Platges de l’Ajuntament de Sitges s’ha apostat per ampliar el nombre d’enquestes que la Diputació de Barcelona realitza al municipi tant en nombre com ampliant els punts d’enquestació i així poder obtenir resultats més concisos. 

 





ÚLTIMES NOTÍCIES

Sitges continua la seva aposta pel mercat britànic

09.11.2017

Sitges continua la seva aposta pel mercat britànic
Antonio Banderas roda a Sitges ‘Genius’, la sèrie de televisió en què interpreta a Picasso

07.11.2017

Antonio Banderas roda a Sitges ‘Genius’, la sèrie de televisió en què interpreta a Picasso

23.10.2017

Sitges estreny els llaços d’unió amb Irlanda
La relació entre art i natura protagonitza les Jornades Europees de Patrimoni

06.10.2017

La relació entre art i natura protagonitza les Jornades Europees de Patrimoni

AGENDA

Exposició: `African Photography´ de Miquel Arnal i Fran Martí
Fins a 03.12.2017
Exposició: `African Photography´ de Miquel Arnal i Fran Martí
Activitats culturals
Sitges Tapa a Tapa
Fins a 03.12.2017
Sitges Tapa a Tapa
Gastronomia
L´Hora del Conte
24.11.2017
L´Hora del Conte
Activitats culturals • Activitats infantils
Sitges continua la seva aposta pel mercat britànic

ÚLTIMES NOTÍCIES

Sitges continua la seva aposta pel mercat britànic


RESERVA ARA!

Et garantim el millor preu

Sitges Tapa a Tapa

AGENDA

Sitges Tapa a Tapa

Nov 22