Sitges acull un turisme internacional, fidel i de llarga estada

El 65% dels turistes que visiten Sitges repeteixen  i acostumen a allotjar-se de 6 a 10 nits. Pel que fa a la procedència, 7 de cada 10 són estrangers. Sitges és una destinació ben valorada pel turisme, amb un 8’5 sobre 10.


Més de la meitat de persones que visiten Sitges (el 65%) repeteixen la seva experiència en més d’una ocasió. De fet, el 21% de turistes tornen a Sitges entre 3 i 5 vegades, i el 29 % dels turistes s’acostuma a quedar una mitjana de 5 nits. Aquest és el resultat de l’estudi del perfil del turista que ha elaborat la Diputació de Barcelona entre els mesos de març i desembre. Per a la regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, Aurora Carbonell, “el resultat de l’estudi és molt positiu perquè vol dir que consolidem el nostre client”.

 

Pel que fa a l’edat, el segment del perfil del turista de Sitges més important és el que compren la franja dels 45 als 54 anys. El 61’3% ve acompanyat per la parella i el 17% per amics.

 

En relació a la procedència, l’estudi assenyala que 7 de cada 10 turistes són estrangers, principalment de Gran Bretanya, França i Estats Units, mentre que el turisme nacional representa el 26’6%. Els motius que porten els turistes a visitar Sitges de març a desembre són les vacances en un 84’2% i per visita a familiars i amics en un 6,8 %.

 

L’estudi també conclou que el 60% va a restaurants, el 60% passeja i el 55% escull Sitges per descansar, i el 94’6% no surt de Sitges durant tota la seva estada.

 

Cada turista genera una despesa de 511 euros durant la seva estada. D’aquí, l’estudi assenyala que uns 326 euros es destinen a menjar i beguda, 116 € a compres i 60 € a entreteniment. D’aquesta manera, la despesa total a Sitges ha augmentat respecte al 2014 que era de 373,7 euros.

 

Sitges és una destinació ben valorada pel turisme, amb un 8’5 sobre 10, segons l’estudi. Els aspectes que més es destaquen són el caràcter i l’amabilitat de la gent, les platges i la informació turística, seguit de la restauració i la seguretat ciutadana.

 

La regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, Aurora Carbonell, explica que “cal continuar treballant per crear una relació directe entre la satisfacció de l’experiència del visitant i la seva intenció de tornar, repetir la seva estada a Sitges i recomanar la destinació. El tractament de les dades ens ajudarà a obtenir un anàlisi de variacions del comportament del turista i ens permetrà enfocar accions promocionals més objectives”.

 

Per a l’estudi del perfil del turista 2016, des de la regidoria de Turisme i Platges de l’Ajuntament de Sitges s’ha apostat per ampliar el nombre d’enquestes que la Diputació de Barcelona realitza al municipi tant en nombre com ampliant els punts d’enquestació i així poder obtenir resultats més concisos. 

 





ÚLTIMES NOTÍCIES

20.09.2017

Un tast d’Història de Sitges: visites a la muralla i al casc antic
La Festa del Carme i les millors versions dels Beatles inauguren els Concerts de Mitjanit

12.07.2017

La Festa del Carme i les millors versions dels Beatles inauguren els Concerts de Mitjanit
La Festa de la Poesia de Sitges, un referent dels festivals literaris del país

07.07.2017

La Festa de la Poesia de Sitges, un referent dels festivals literaris del país
La clàssica torna al Racó de la Calma

03.07.2017

La clàssica torna al Racó de la Calma

AGENDA

CineClub Sitges `La Flauta Mágica´
20.09.2017
CineClub Sitges `La Flauta Mágica´
Activitats culturals • Cinema • Música
29è Concurs de Colles Sardanistes
24.09.2017
29è Concurs de Colles Sardanistes
Teatre i dansa • Activitats culturals
Tradicional Paella
24.09.2017
Tradicional Paella
Gastronomia

ÚLTIMES NOTÍCIES

Un tast d’Història de Sitges: visites a la muralla i al casc antic


RESERVA ARA!

Et garantim el millor preu

Santa Tecla. Festa Major Petita de Sitges

AGENDA

Santa Tecla. Festa Major Petita de Sitges

Sep 20