La cuina de l'època de Ramon Casas arriba als restaurants de Sitges amb motiu de l’exposició

Dotze establiments elaboren plats, tapes i cerveses inspirades en l’artista.


Què menjaven Ramon Casas i la resta dels modernistes? I què bevien? Amb motiu de l’exposició Ramon Casas, la modernitat anhelada, Museus de Sitges i el Gremi d’Hostaleria han dissenyat la campanya Ramon Casas al paladar, que pretén vincular patrimoni i gastronomia, destacar-ne els vincles comuns i generar una oferta que té un doble eix cultural i turístic.
 

La campanya Ramon Casas es concreta en tres opcions diferents: plats, tapa i cervesa. Onze restaurants i una cerveseria s’han sumat a la iniciativa, que té com a finalitat principal gaudir de la cuina del tombant dels segles XIX i XX. La campanya comença demà dimecres, 23 de novembre, i estarà activa fins les portes de Nadal, el 18 de desembre.
 

Deu restaurants han inclòs en les seves cartes diferents propostes gastronòmiques, amb sabors de la terra, ideals per a la tardor i començament d’hivern. Es tracta de La Nansa (Calamars maître d’hôtel), La Salseta (dos plats: Escudella amb pilota trufada i Gyoza de carn d’olla amb trinxat de l’escudella), La Pícara (Bacallà a la llauna), Cafè bar Roy (Llomillo amb mongetes), La Dehesa Santa Maria (Petxina de marisc), Marenostrum (Carxofes amb salsa holandesa), Casa Hidalgo (Entrecot maître d’hôtel), Iris Gallery – Hotel Estela (Macarrons ala italiana aromatitzats amb tòfona) i la Punta de Sitges (Amanida de perdiu en escabetx).
 

A més d’aquests plats, un altre restaurant s’ha sumat a la iniciativa: la Incidència del Factor Vi, que ofereix la Tapa Ramon Casas, consistent en una cocotte de bacallà a la llauna amb mongetes de Sant Pau. La Cerveseria La Sitgetana rega totes aquestes propostes amb la Cervesa Ramon Casas, elaborada amb absenta i anís, tot i que de poca graduació (4,1º).
Els preus són variats, segons cada cas (els dels plats van dels 7 als 22 euros), la tapa té un cost de 9,50 euros i la cervesa val entre 2,80 (la petita) i 6 euros (l’ampolla). La campanya és una proposta de Museus de Sitges, amb la col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges i l’Ajuntament de Sitges, amb el suport de Gastrotallers.

 





ÚLTIMES NOTÍCIES

18.01.2017

Sitges, una de les marques presents a FITUR
Comencen les activitats a l

01.12.2016

Comencen les activitats a l'envelat de la platja de La Fragata
La regidoria de Turisme present a lÂ’IBTM

29.11.2016

La regidoria de Turisme present a lÂ’IBTM
La cuina de l

23.11.2016

La cuina de l'època de Ramon Casas arriba als restaurants de Sitges amb motiu de l’exposició

AGENDA

L´Hora del Conte
17.02.2017
L´Hora del Conte
Activitats culturals • Activitats infantils
Exposició: `Lux´
Fins a 03.09.2017
Exposició: `Lux´
Activitats culturals
Exposició: `Ramon Casas: la modernitat anhelada´
Fins a 19.02.2017
Exposició: `Ramon Casas: la modernitat anhelada´
Activitats culturals • Visites guiades

ÚLTIMES NOTÍCIES

Sitges, una de les marques presents a FITUR


RESERVA ARA!

Et garantim el millor preu

CARNAVAL. Del 23 de febrer fins l`1 de març

AGENDA

CARNAVAL. Del 23 de febrer fins l`1 de març

Feb 20