La cuina de l'època de Ramon Casas arriba als restaurants de Sitges amb motiu de l’exposició

Dotze establiments elaboren plats, tapes i cerveses inspirades en l’artista.


Què menjaven Ramon Casas i la resta dels modernistes? I què bevien? Amb motiu de l’exposició Ramon Casas, la modernitat anhelada, Museus de Sitges i el Gremi d’Hostaleria han dissenyat la campanya Ramon Casas al paladar, que pretén vincular patrimoni i gastronomia, destacar-ne els vincles comuns i generar una oferta que té un doble eix cultural i turístic.
 

La campanya Ramon Casas es concreta en tres opcions diferents: plats, tapa i cervesa. Onze restaurants i una cerveseria s’han sumat a la iniciativa, que té com a finalitat principal gaudir de la cuina del tombant dels segles XIX i XX. La campanya comença demà dimecres, 23 de novembre, i estarà activa fins les portes de Nadal, el 18 de desembre.
 

Deu restaurants han inclòs en les seves cartes diferents propostes gastronòmiques, amb sabors de la terra, ideals per a la tardor i començament d’hivern. Es tracta de La Nansa (Calamars maître d’hôtel), La Salseta (dos plats: Escudella amb pilota trufada i Gyoza de carn d’olla amb trinxat de l’escudella), La Pícara (Bacallà a la llauna), Cafè bar Roy (Llomillo amb mongetes), La Dehesa Santa Maria (Petxina de marisc), Marenostrum (Carxofes amb salsa holandesa), Casa Hidalgo (Entrecot maître d’hôtel), Iris Gallery – Hotel Estela (Macarrons ala italiana aromatitzats amb tòfona) i la Punta de Sitges (Amanida de perdiu en escabetx).
 

A més d’aquests plats, un altre restaurant s’ha sumat a la iniciativa: la Incidència del Factor Vi, que ofereix la Tapa Ramon Casas, consistent en una cocotte de bacallà a la llauna amb mongetes de Sant Pau. La Cerveseria La Sitgetana rega totes aquestes propostes amb la Cervesa Ramon Casas, elaborada amb absenta i anís, tot i que de poca graduació (4,1º).
Els preus són variats, segons cada cas (els dels plats van dels 7 als 22 euros), la tapa té un cost de 9,50 euros i la cervesa val entre 2,80 (la petita) i 6 euros (l’ampolla). La campanya és una proposta de Museus de Sitges, amb la col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges i l’Ajuntament de Sitges, amb el suport de Gastrotallers.

 





ÚLTIMES NOTÍCIES

L

11.04.2017

L'Estrella Damm Mediterranean Ladies Open, declarat esdeveniment d'especial interès pel seu important impacte mediàtic i turístic
Dotze elaboracions competiran per alçar-se com la ‘Tapa de l

06.04.2017

Dotze elaboracions competiran per alçar-se com la ‘Tapa de l'Any’ de Catalunya
Sitges acull la 2ª Fira de scrap més important d’Europa

16.03.2017

Sitges acull la 2ª Fira de scrap més important d’Europa
Comença el Festival Internacional de Patchwork

09.03.2017

Comença el Festival Internacional de Patchwork

AGENDA

Exposició: `Binomis´. Genís Hernández-Roby
Fins a 07.05.2017
Exposició: `Binomis´. Genís Hernández-Roby
Activitats culturals
Exposició: ` Joan Claret. Del mosaic al laberint´
Fins a 07.05.2017
Exposició: ` Joan Claret. Del mosaic al laberint´
Activitats culturals
Internacional Bears Meeting
Fins a 01.05.2017
Internacional Bears Meeting
Festes i activitats

ÚLTIMES NOTÍCIES

L'Estrella Damm Mediterranean Ladies Open, declarat esdeveniment d'especial interès pel seu important impacte mediàtic i turístic


RESERVA ARA!

Et garantim el millor preu

Mercat de la Terra Slow Food

AGENDA

Mercat de la Terra Slow Food

Abr 24