La cuina de l'època de Ramon Casas arriba als restaurants de Sitges amb motiu de l’exposició

Dotze establiments elaboren plats, tapes i cerveses inspirades en l’artista.


Què menjaven Ramon Casas i la resta dels modernistes? I què bevien? Amb motiu de l’exposició Ramon Casas, la modernitat anhelada, Museus de Sitges i el Gremi d’Hostaleria han dissenyat la campanya Ramon Casas al paladar, que pretén vincular patrimoni i gastronomia, destacar-ne els vincles comuns i generar una oferta que té un doble eix cultural i turístic.
 

La campanya Ramon Casas es concreta en tres opcions diferents: plats, tapa i cervesa. Onze restaurants i una cerveseria s’han sumat a la iniciativa, que té com a finalitat principal gaudir de la cuina del tombant dels segles XIX i XX. La campanya comença demà dimecres, 23 de novembre, i estarà activa fins les portes de Nadal, el 18 de desembre.
 

Deu restaurants han inclòs en les seves cartes diferents propostes gastronòmiques, amb sabors de la terra, ideals per a la tardor i començament d’hivern. Es tracta de La Nansa (Calamars maître d’hôtel), La Salseta (dos plats: Escudella amb pilota trufada i Gyoza de carn d’olla amb trinxat de l’escudella), La Pícara (Bacallà a la llauna), Cafè bar Roy (Llomillo amb mongetes), La Dehesa Santa Maria (Petxina de marisc), Marenostrum (Carxofes amb salsa holandesa), Casa Hidalgo (Entrecot maître d’hôtel), Iris Gallery – Hotel Estela (Macarrons ala italiana aromatitzats amb tòfona) i la Punta de Sitges (Amanida de perdiu en escabetx).
 

A més d’aquests plats, un altre restaurant s’ha sumat a la iniciativa: la Incidència del Factor Vi, que ofereix la Tapa Ramon Casas, consistent en una cocotte de bacallà a la llauna amb mongetes de Sant Pau. La Cerveseria La Sitgetana rega totes aquestes propostes amb la Cervesa Ramon Casas, elaborada amb absenta i anís, tot i que de poca graduació (4,1º).
Els preus són variats, segons cada cas (els dels plats van dels 7 als 22 euros), la tapa té un cost de 9,50 euros i la cervesa val entre 2,80 (la petita) i 6 euros (l’ampolla). La campanya és una proposta de Museus de Sitges, amb la col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges i l’Ajuntament de Sitges, amb el suport de Gastrotallers.

 





ÚLTIMES NOTÍCIES

Els Museus de Sitges presenten la seva programació per a les festes nadalenques

18.12.2017

Els Museus de Sitges presenten la seva programació per a les festes nadalenques
Arriba la tercera edició del Winter Market Sitges amb més expositors

12.12.2017

Arriba la tercera edició del Winter Market Sitges amb més expositors
Sitges continua la seva aposta pel mercat britànic

09.11.2017

Sitges continua la seva aposta pel mercat britànic
Antonio Banderas roda a Sitges ‘Genius’, la sèrie de televisió en què interpreta a Picasso

07.11.2017

Antonio Banderas roda a Sitges ‘Genius’, la sèrie de televisió en què interpreta a Picasso

AGENDA

`Dick Whittington and his cat´
Fins a 17.12.2017
`Dick Whittington and his cat´
Teatre i dansa
28ª Exposició de diorames de Nadal
Fins a 07.01.2018
28ª Exposició de diorames de Nadal
Activitats culturals
Cantada de Nadales
22.12.2017
Cantada de Nadales
Música
Els Museus de Sitges presenten la seva programació per a les festes nadalenques

ÚLTIMES NOTÍCIES

Els Museus de Sitges presenten la seva programació per a les festes nadalenques


RESERVA ARA!

Et garantim el millor preu

Winter Market Sitges

AGENDA

Winter Market Sitges

Dic 18