La cuina de l'època de Ramon Casas arriba als restaurants de Sitges amb motiu de l’exposició

Dotze establiments elaboren plats, tapes i cerveses inspirades en l’artista.


Què menjaven Ramon Casas i la resta dels modernistes? I què bevien? Amb motiu de l’exposició Ramon Casas, la modernitat anhelada, Museus de Sitges i el Gremi d’Hostaleria han dissenyat la campanya Ramon Casas al paladar, que pretén vincular patrimoni i gastronomia, destacar-ne els vincles comuns i generar una oferta que té un doble eix cultural i turístic.
 

La campanya Ramon Casas es concreta en tres opcions diferents: plats, tapa i cervesa. Onze restaurants i una cerveseria s’han sumat a la iniciativa, que té com a finalitat principal gaudir de la cuina del tombant dels segles XIX i XX. La campanya comença demà dimecres, 23 de novembre, i estarà activa fins les portes de Nadal, el 18 de desembre.
 

Deu restaurants han inclòs en les seves cartes diferents propostes gastronòmiques, amb sabors de la terra, ideals per a la tardor i començament d’hivern. Es tracta de La Nansa (Calamars maître d’hôtel), La Salseta (dos plats: Escudella amb pilota trufada i Gyoza de carn d’olla amb trinxat de l’escudella), La Pícara (Bacallà a la llauna), Cafè bar Roy (Llomillo amb mongetes), La Dehesa Santa Maria (Petxina de marisc), Marenostrum (Carxofes amb salsa holandesa), Casa Hidalgo (Entrecot maître d’hôtel), Iris Gallery – Hotel Estela (Macarrons ala italiana aromatitzats amb tòfona) i la Punta de Sitges (Amanida de perdiu en escabetx).
 

A més d’aquests plats, un altre restaurant s’ha sumat a la iniciativa: la Incidència del Factor Vi, que ofereix la Tapa Ramon Casas, consistent en una cocotte de bacallà a la llauna amb mongetes de Sant Pau. La Cerveseria La Sitgetana rega totes aquestes propostes amb la Cervesa Ramon Casas, elaborada amb absenta i anís, tot i que de poca graduació (4,1º).
Els preus són variats, segons cada cas (els dels plats van dels 7 als 22 euros), la tapa té un cost de 9,50 euros i la cervesa val entre 2,80 (la petita) i 6 euros (l’ampolla). La campanya és una proposta de Museus de Sitges, amb la col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges i l’Ajuntament de Sitges, amb el suport de Gastrotallers.

 





ÚLTIMES NOTÍCIES

La Generalitat atorga al Cau Ferrat i a Maricel el reconeixement de museus d’interès nacional

17.01.2019

La Generalitat atorga al Cau Ferrat i a Maricel el reconeixement de museus d’interès nacional

30.11.2018

L' espectacle Les tovalloletes no desapareixen per art de màgia arriba a Sitges per conscienciar sobre el respecte al medi ambient
El Sitges Christmas Festival dona el tret de sortida a les activitats nadalenques

28.11.2018

El Sitges Christmas Festival dona el tret de sortida a les activitats nadalenques
La Ruta del Xató dona el tret de sortida a la seva 22a edició a Sitges

20.11.2018

La Ruta del Xató dona el tret de sortida a la seva 22a edició a Sitges

AGENDA

CARNAVAL. Del 28 de febrer al 6 de març
Fins a 06.03.2019
CARNAVAL. Del 28 de febrer al 6 de març
Activitats culturals • Festes i activitats
L`Hora del Conte
23.02.2019
L`Hora del Conte
Activitats culturals • Activitats infantils
Concert: `La Palmera Torta´ presenta `Bedroom´
23.02.2019
Concert: `La Palmera Torta´ presenta `Bedroom´
Música
La Generalitat atorga al Cau Ferrat i a Maricel el reconeixement de museus d’interès nacional

ÚLTIMES NOTÍCIES

La Generalitat atorga al Cau Ferrat i a Maricel el reconeixement de museus d’interès nacional


RESERVA ARA!

Et garantim el millor preu

 Exposició: `Centenari Maricel (1918-2018)´

AGENDA

Exposició: `Centenari Maricel (1918-2018)´

Feb 22