La cuina de l'època de Ramon Casas arriba als restaurants de Sitges amb motiu de l’exposició

Dotze establiments elaboren plats, tapes i cerveses inspirades en l’artista.


Què menjaven Ramon Casas i la resta dels modernistes? I què bevien? Amb motiu de l’exposició Ramon Casas, la modernitat anhelada, Museus de Sitges i el Gremi d’Hostaleria han dissenyat la campanya Ramon Casas al paladar, que pretén vincular patrimoni i gastronomia, destacar-ne els vincles comuns i generar una oferta que té un doble eix cultural i turístic.
 

La campanya Ramon Casas es concreta en tres opcions diferents: plats, tapa i cervesa. Onze restaurants i una cerveseria s’han sumat a la iniciativa, que té com a finalitat principal gaudir de la cuina del tombant dels segles XIX i XX. La campanya comença demà dimecres, 23 de novembre, i estarà activa fins les portes de Nadal, el 18 de desembre.
 

Deu restaurants han inclòs en les seves cartes diferents propostes gastronòmiques, amb sabors de la terra, ideals per a la tardor i començament d’hivern. Es tracta de La Nansa (Calamars maître d’hôtel), La Salseta (dos plats: Escudella amb pilota trufada i Gyoza de carn d’olla amb trinxat de l’escudella), La Pícara (Bacallà a la llauna), Cafè bar Roy (Llomillo amb mongetes), La Dehesa Santa Maria (Petxina de marisc), Marenostrum (Carxofes amb salsa holandesa), Casa Hidalgo (Entrecot maître d’hôtel), Iris Gallery – Hotel Estela (Macarrons ala italiana aromatitzats amb tòfona) i la Punta de Sitges (Amanida de perdiu en escabetx).
 

A més d’aquests plats, un altre restaurant s’ha sumat a la iniciativa: la Incidència del Factor Vi, que ofereix la Tapa Ramon Casas, consistent en una cocotte de bacallà a la llauna amb mongetes de Sant Pau. La Cerveseria La Sitgetana rega totes aquestes propostes amb la Cervesa Ramon Casas, elaborada amb absenta i anís, tot i que de poca graduació (4,1º).
Els preus són variats, segons cada cas (els dels plats van dels 7 als 22 euros), la tapa té un cost de 9,50 euros i la cervesa val entre 2,80 (la petita) i 6 euros (l’ampolla). La campanya és una proposta de Museus de Sitges, amb la col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges i l’Ajuntament de Sitges, amb el suport de Gastrotallers.

 





ÚLTIMES NOTÍCIES

Sitges sedueix amb la major cita de l

21.03.2019

Sitges sedueix amb la major cita de l'art tèxtil
Fortuny, Rodin, Klee, Matisse, Picabia, Picasso, Dalí i Miró entren al Museu de Maricel

15.03.2019

Fortuny, Rodin, Klee, Matisse, Picabia, Picasso, Dalí i Miró entren al Museu de Maricel
La Generalitat atorga al Cau Ferrat i a Maricel el reconeixement de museus d’interès nacional

17.01.2019

La Generalitat atorga al Cau Ferrat i a Maricel el reconeixement de museus d’interès nacional

30.11.2018

L' espectacle Les tovalloletes no desapareixen per art de màgia arriba a Sitges per conscienciar sobre el respecte al medi ambient

AGENDA

Scrap + Sitges
Fins a 31.03.2019
Scrap + Sitges
Festes i activitats
Palau de Maricel
Fins a 28.04.2019
Palau de Maricel
Activitats culturals • Visites guiades
Presentació de llibre: `Juegos salvajes´
28.03.2019
Presentació de llibre: `Juegos salvajes´
Activitats culturals
Sitges sedueix amb la major cita de l

ÚLTIMES NOTÍCIES

Sitges sedueix amb la major cita de l'art tèxtil


RESERVA ARA!

Et garantim el millor preu

Festival Internacional de Patchwork. Sitges 2019

AGENDA

Festival Internacional de Patchwork. Sitges 2019

Mar 23