El certamen, celebrat del 5 al 7 de maig, és un dels referents internacionals sobre els millors destins turístics del món. Els visitants del País Basc ocupen el segon lloc del mercat nacional a Sitges.

 

Segons la darrera enquesta sobre el perfil de visitants de Sitges, els turistes valoren Sitges amb un 8’5 sobre 10.

 

Sitges ha estat present a la 38a edició de la fira turística Expovacaciones celebrada del 5 al 7 de maig al recinte firal de Bilbao (Bilbao Exhibition Centre) amb l’objectiu de promocionar la seva oferta global turística i reforçar el seu posicionament de qualitat a un públic familiar i a parelles d’edat compreses entre els 30 i els 60 anys. Expovacaciones és un certamen internacional que mostra els millors destins turístics del món, i esdevé una bona oportunitat pel sector del turisme per presentar l’oferta de viatges i els serveis turístics més complets al públic final.

 

La regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges, Aurora Carbonell, explica que “amb Expovacaciones donem continuïtat a les accions promocionals destinades a potenciar el mercat nacional amb els segments de turisme cultural, gastronòmic, familiar, sense oblidar el turisme de sol i platja”. També s’han explicat les noves polítiques de sostenibilitat de la destinació i l’atractiu dels esdeveniments que tenen lloc a Sitges al llarg de tot l’any. En aquest sentit, s’ha promocionat Sitges com una destinació per a llargues estades i per a períodes curts, també coneguts com a City Break.  Sitges ha disposat d’ un espai propi a l’estand de Diputació de Barcelona i sota el paraigües de la marca Barcelona és molt més. 

 

Entre les qüestions que més ha interessat al públic sobre Sitges han estat la tipologia d’allotjaments, les platges, l’oferta cultural i les activitats d’oci, les excursions d’un dia a Sitges i les programacions per a llargues estades.

 

Perfil de turista a Sitges

 

Els visitants bascos a Sitges ocupen el 2n lloc del mercat nacional desprès de la comunitat de Madrid i seguit per la comunitat aragonesa. Segons l’enquesta del 2016 de la Diputació de Barcelona sobre el perfil de turista de Sitges, Sitges rep un turista de 46’5 anys de mitjans i el segment més important d’edat és de 35 a 44 anys. La mitjana d’estada és de 6 nits i prop del 70% s’allotgen a hotels, el 10% a càmpings i el 14% en habitatge d’ús turístic. El 80% dels turistes que venen a Sitges ho fan per motius d’oci i un 14% per motius professionals.

 

Cal destacar que la mitjana de repetitivitat a Sitges és de 4’3 visites i el 35% han estat a Sitges més de 4 vegades. Pel que fa a la despesa, les enquestes indiquen que el promig de despesa que fa una persona durant la seva estada a Sitges és de 650 euros.

 

Entre les activitats que més fan els turistes, destaca passejar, anar a restaurants i gaudir de les platges.

 

En general els turistes valoren la destinació amb un 8’7 el caràcter de la gent i la seguretat ciutadana. També aconsegueixen una  nota d’un 8’6 les platges de la vila i la valoració general de Sitges és d’un 8’5.
 





WHAT'S NEW

23.10.2017

Sitges strengthens the bridges that unite it with Ireland
Actor Peter Vives will read the Sitges 56th Grape Harvest Festival Proclamation

28.09.2017

Actor Peter Vives will read the Sitges 56th Grape Harvest Festival Proclamation

26.09.2017

La Fura dels Baus will be featured at Sitges 2017Â’s closing gala
The Carme (Virgen Carmen) festival and the best Beatles covers open the Midnight Concerts

12.07.2017

The Carme (Virgen Carmen) festival and the best Beatles covers open the Midnight Concerts

EVENTS CALENDAR

Slow Food Market
25.11.2017
Slow Food Market
Gastronomy • Markets • Solidarity and sustainable activities
Open-air Sardana dancing
26.11.2017
Open-air Sardana dancing
Theatre and dance
Santa CecĂ­lia Organ Concert
26.11.2017
Santa CecĂ­lia Organ Concert
Music

WHAT'S NEW

Sitges strengthens the bridges that unite it with Ireland


RESERVATIONS NOW!

We guarantee the best price

Sitges Tapa a Tapa

EVENTS CALENDAR

Sitges Tapa a Tapa

Nov 25