Arriba Sitges Next, el festival internacional que recull les últimes tendències en comunicació

Se celebrarà el 17 i 18 d’abril, amb la presència de Timothy Goodman, Digital Kitchen i Wieden + Kennedy, entre altres convidats internacionals.

 

Sitges acollirà els dies 17 i 18 d’abril el la primera convocatòria del Sitges Next,festival internacional d'innovació en comunicació i new media, que neix amb la intenció de reunir les principals indústries creatives de l’àmbit de la comunicació i les noves tecnologies, i de servir d’estímul a la creativitat i el talent tant nacional com internacional. El Festival ofereix una nova perspectiva que representi el gran canvi produït en el món de la comunicació, on la tecnologia, les dades i el new media han donat peu a noves solucions creatives.

 

Sitges Next és una iniciativa de l’Ajuntament de Sitges i l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), i està organitzat per la Fundació Sitges – Festival Internacional de Cinema de Catalunya. El Festival neix amb la voluntat d’esdevenir unacita indispensable per als amants de la comunicació, els talents emergents, l’emprenedoria en new media i la nova societat dels mitjans, de la qual en formem part. El Festival permet cobrir, al mateix temps, el buit que existia a Catalunya en festivals de publicitat aprofitant les sinergies i capacitats que ofereix Sitges com a seu del Festival de Cinema i d’una quinzena de festivals culturals de diferent ordre.

 

L’edició “0” de Sitges Next comptarà amb una programació estructurada en vuit conferències i dos workshops, realitzats per professionals internacionals de primera línia, així com un seguit d’activitats paral•leles i la creació d’uns premis que reconeixeran la tasca innovadora de creatius d’arreu del món. La programació del Festival es distribueix en tretze categories: Brand Content, Storytelling, Digital, Mobile, Media & Technology, Social Media, Broadcast, Innovació, Emprenedoria, Transmedia, ADFantastic, Emerging Talent i Academy.

 

El consell assessor de Sitges Next està format per l’Ajuntament de Sitges, el Departament de Cultura, a través de l’Institut Català de les Empreses culturals (ICEC), el Col•legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, l’Associació Empresarial de Publicitat, la Mobile World Capital Barcelona i la Facultat de Comunicació Blanquerna, i compta amb la col•laboració de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

 

Els espais de Sitges dedicats al Festival seran el Cinema Prado, l’hotel Medium Sitges Park i el Palau de Maricel, tres emplaçaments situats al bell mig de la vila i entorn els quals giraran la programació i les activitats paral•leles.


 

Programació de Sitges Next 2015

 

ASH THORP + FILIPE CARVALHO
 

Ash Thorp, dissenyador gràfic, il•lustrador i director creatiu, i Filipe Carvalho, director d'art i dissenyador, s'han unit per fer un respectuós homenatge al manga de Shirow Masamune i a la transcendental pel•lícula Ghost In The Shell, de Mamoru Oshii. Amb poc temps, la idea ha evolucionat fins a un projecte col•laboratiu internacional, en què participen més de 30 creatius i experts tècnics diferents.

TIMOTHY GOODMAN
 

Els dissenyadors gràfics novaiorquesos Jessica Walsh i Tim Goodman eren amics, tots dos solters i estaven cansats de tenir cites que no duien enlloc. Va ser aleshores quan van decidir sortir junts i veure què passava. 40 Days of Dating és un blog que documenta aquest experiment dia a dia, de manera visual i detallada, que ha atret més de deu milions de visitants únics al lloc.

 

MAU MORGÓ
 

Mau és un dissenyador gràfic i un artista visual que capta el moviment i conceptes de disseny. Recentment ha despertat la passió del seu públic pel moviment amb el vídeo Spoon. Mau representa un talent emergent potent, atrevit i experimental, i serà el creador dels títols principals i oficials de Sitges Next de 2015.

 

DIGITAL KITCHEN
 

Una agència digital i creativa que ha estat donant forma a la cultura des de fa quasi 20 anys, ha format un equip per crear Stanley, el primer instrument del món capaç d'establir una conversa amb el públic i de satisfer les seves peticions de cançons. L'equip va repensar una tecnologia oblidada per donar-li la forma d'una experiència interactiva senzilla que connectés les persones i la música d'una manera totalment nova. El pianista podrà llegir els tuits del públic i tocar les cançons que se li demanin.

 

WIEDEN + KENNEDY
 

Una agència de publicitat creativa i independent que crea conceptes potents i provocatius. Together és una campanya per a Nike centrada en el retorn del jugador de bàsquet LeBron James a Cleveland. Amb un equip nou i amb el recolzament de la seva ciutat, junts (together) és l'única manera de fer-ho possible.


BROSMIND
 

Els germans Mingarro, Juan (1978) i Alejandro (1981), van néixer a Huesca i van passar la seva infantesa a Binéfar dibuixant còmics, creant vehicles per a figures d'acció i enregistrant pel•lícules amb la càmera de vídeo domèstica. El 2006 van fundar l'estudi Brosmind i es van establir a Barcelona. El seu estil és fresc i optimista, i sempre utilitzen la fantasia i l'humor. Actualment combinen la il•lustració comercial amb els projectes personals, en què toquen diverses disciplines, com ara l'escultura, la música o el vídeo.

 

MUCHO
 

Amb unes quantes oficines petites a Europa i als EUA, els seus directors representen diferents cultures dedicades a una missió particular: definir de quina manera les empreses es perceben al món, per poder-les fer destacar i que tinguin èxit. Ofereixen una estratègia creativa i estudis de disseny per a tot tipus de clients, des de boutiques i empreses emergents fins a empreses multinacionals.

 

COCOLAB
 

Pedro Reyes i Cocolab, un estudi de mitjans de la Ciutat de Mèxic, han creat una orquestra d'instruments fets a partir d'armes decomissades per l'exèrcit mexicà als càrtels de la droga. La sèrie, titulada Disarm, està formada per vuit instruments creats en col•laboració amb un equip de músics i Cocolab. En aquest projecte es produeix una transformació fonamental: els agents de violència prenen vida i es converteixen en eines de creació. Les armes deixen pas a una generació d'instruments musicals.





ÚLTIMES NOTÍCIES

16.06.2017

El Cau Ferrat i el Museu de Maricel obriran les nits dels dimecres dÂ’estiu
La Gay Pride reivindica els drets del col·lectiu LGTBI

09.06.2017

La Gay Pride reivindica els drets del col·lectiu LGTBI
Arriba a Sitges la Concentració Internacional de Microcotxes Clàssics

25.05.2017

Arriba a Sitges la Concentració Internacional de Microcotxes Clàssics
Sitges acull el primer festival de videomapping

17.05.2017

Sitges acull el primer festival de videomapping

AGENDA

Festa del Corpus
Fins a 25.06.2017
Festa del Corpus
Activitats culturals • Festes i activitats
Festival d`art i reciclatge: Recicl`art
Fins a 16.07.2017
Festival d`art i reciclatge: Recicl`art
Activitats culturals
Concert: `Veneno en la piel´
25.06.2017
Concert: `Veneno en la piel´
Música

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Cau Ferrat i el Museu de Maricel obriran les nits dels dimecres dÂ’estiu


RESERVA ARA!

Et garantim el millor preu

Sant Joan

AGENDA

Sant Joan

Jun 23